Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje konsumentom dokonującym zakupów w sklepie internetowym. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, czyli przez internet, bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania towaru.
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, konsument musi poinformować sprzedawcę o swojej decyzji w formie pisemnej, np. poprzez e-mail lub list polecony. W ciągu 14 dni od dnia poinformowania sprzedawcy o odstąpieniu od umowy, konsument musi zwrócić towar do sklepu.
Zwrócony towar powinien być w stanie nienaruszonym oraz w oryginalnym opakowaniu. Konsument jest odpowiedzialny za opłacenie kosztów zwrotu towaru, chyba że sprzedawca zgodził się na pokrycie tych kosztów.
Sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi całą kwotę zapłaconą za towar w ciągu 14 dni od otrzymania zwróconego towaru.
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku zakupów, które zostały wykonane na indywidualne zamówienie konsumenta.